
מעטפת חברתית-ערכית ליום הלימודים בבתי הספר היסודיים המשולבת בתוכנית אשירה.
האגף לחינוך יסודי שם לו למטרה לקדם מעטפת חברתית-ערכית ליום הלימודים באמצעות פתיחה וסגירת יום בשיח ובפעילות חברתית ערכית.
השיח החברתי–ערכי בפתיחת יום הלימודים מהווה מרחב למנעד הרגשות שעִמם מגיעים הילדים מבתיהם, מחזק את תחושת השייכות ומקדם את הקשרים בינם לבין עצמם ובינם לבין הצוות החינוכי.
בסיומו של יום הלימודים, יש חשיבות לסגירת יום רפלקטיבית שתתמקד בהמשגת החוויות האישיות והבין־אישיות תוך אימון בהתבוננות פנימית על היום שעבר.
פתיחה וסגירת יום הלימודים בהיבטים רגשיים וחברתיים, יהיו מושרשות כחלק מהתרבות הבית-ספרית ומהפעולות לפיתוח הזהות האישית והקבוצתית ולקידום מרחב של אקלים חינוכי מיטבי.