ערכים בחינוך החברתי

"שעת חינוך" היא מסגרת זמן קבועה במערכת השעות הכיתתית שיש להקדישה ללמידה ולהתנסות חברתית ערכית. ההתנסות מחוברת להיבטים הרלוונטיים לחיי היחיד והקבוצה בהקשר האישי, הקבוצתי, הכיתתי, הבית-ספרי, הקהילתי והלאומי.
הלמידה וההתנסות בשעת חינוך מנוהלות על ידי מחנך הכיתה הנדרש לנהל עם הלומדים דיון בהיבטים רגשיים, חברתיים וערכיים סביב סוגיות המעסיקות אותם ובנושאים אקטואליים; לעודד אותם לשתף ברגשות, בצרכים, בתפיסות עולם, בעמדות ובהתנסויות המתקשרים למצבים שונים בכיתה, בבית-הספר, במשפחה, בקהילה ובחברה; לאפשר להם לקחת חלק בהבניית הכללים והנורמות שעל פיהם ינהגו בכיתה ומחוצה לה ולזמן להם התנסות ביישומן של התנהגויות ערכיות. כל זאת נדרש המחנך לעשות בהלימה להתפתחות הרגשית-חברתית-קוגניטיבית של הלומדים ובהתחשב בצורכי היחיד, הקבוצה והכיתה.
- שבעת המינים: כיתות א-ג | כיתות ד-ה
- פה ושם בארץ ישראל: כיתות א-ג | כיתות ד-ה
- יוצאים לטייל בארץ ישראל (א-ו)
- שרים לך ארצינו הקדושה (כיתות ג-ו)
- ארץ חמדה (כיתות ה-ח)
- קיבוץ גלויות (כיתות ה-ח)
מערכים לכיתות א-ח