דלג אל:

ערכים בחינוך החברתי

ערכים בחינוך החברתי

"שעת חינוך" היא מסגרת זמן קבועה במערכת השעות הכיתתית שיש להקדישה ללמידה ולהתנסות חברתית ערכית. ההתנסות מחוברת להיבטים הרלוונטיים לחיי היחיד והקבוצה בהקשר האישי, הקבוצתי, הכיתתי, הבית-ספרי, הקהילתי והלאומי.

הלמידה וההתנסות בשעת חינוך מנוהלות על ידי מחנך הכיתה הנדרש לנהל עם הלומדים דיון בהיבטים רגשיים, חברתיים וערכיים סביב סוגיות המעסיקות אותם ובנושאים אקטואליים; לעודד אותם לשתף ברגשות, בצרכים, בתפיסות עולם, בעמדות ובהתנסויות המתקשרים למצבים שונים בכיתה, בבית-הספר, במשפחה, בקהילה ובחברה; לאפשר להם לקחת חלק בהבניית הכללים והנורמות שעל פיהם ינהגו בכיתה ומחוצה לה ולזמן להם התנסות ביישומן של התנהגויות ערכיות. כל זאת נדרש המחנך לעשות בהלימה להתפתחות הרגשית-חברתית-קוגניטיבית של הלומדים ובהתחשב בצורכי היחיד, הקבוצה והכיתה.

אולי תתעניינו גם ב...

רציונל התוכנית
החינוך החברתי מתמקד בטיפוח הקשרים שבין הפרט לקבוצה, לסביבה ולחברה במעגלים הולכים ומתרחבים.
פ"סקול חברתי
מעטפת חברתית-ערכית ליום הלימודים בבתי הספר היסודיים המשולבת בתוכנית אשירה.
הרעיון שלכם כאן!
הכנתם, טרחתם, השקעתם – ורק התלמידים בכיתה נהנו? לא חבל? שתפו אותנו ונפרסם את הרעיון שלכם במרחב הפדגוגי. שתפו אותנו כדי שעוד תלמידים ייהנו משיעור מוצלח.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il